e-208 echipare Active - primele impresii
-
- Mesaje: 7
- Membru din: 31 Aug 2022, 13:05
e-208 echipare Active - primele impresii
Salutare tuturor,
De cateva saptamani am facut si eu trecerea de la diesel la electric cu un Peugeot e-208. Cateva impresii dupa primele 3 saptamani si cam 1500km.
Criteriul de selectie a fost unul mai ciudat in sensul ca dupa ce Kona si Born au iesit din poza pentru nu erau optiuni de livrare anul asta, am cautat alternative. eC4 este foarte confortabil si destul de ok ca spatiu interior insa cam scump. Zoe nu prea mi-a placut la interior. Leaf are cam 10 luni termen de livrare si dupa ce am asteptat vreo 2 saptamani un drive test am renuntat. Megane E-tech inca nu e pe nicaieri de testat in Romania si e si el destul de scump pentru incarcare AC. E-208 si e-2008 erau in buget dar nu se puteau configura si comanda pentru ca de mai bine de o luna configuratorul de pret era inactiv. Totul se combina cu un dosar rabla care a asteptat 1 luna si jumatate aprobarea AFM si cu termenul relativ lung de livrare pentru majoritatea masinilor. Asa am ajuns la un e-208 care era disponibil pe stoc dar cu o configuratie de baza. Culoare alb, similar cu masina precedenta.
Ca o paranteza, masina precendenta era un Civic 1.6 i-dtec cu care m-am inteles excelent timp de 7 ani si 140k de km dar nu ea este subiectul azi.
Intre comanda si livrare au trecut aproximativ 3 saptamani, timp in care am rezolvat si casarea si radierea celor doua rable pe care le aveam disponibile. Nu stiu daca e mult sau putin pentru o masina pe stoc insa m-am bucurat ca am rezolvat partea cu rabla fara emotii ca expira dosarul.
Partile bune ale masinii:
- reprize bune in modul normal, foarte manevrabila si destul de stabila pe viraje.
- modul sport reactioneaza prompt si placut fara probleme de rupere a aderentei (gen Kona). Nu mi se pare insa necesar pentru mersul de oras sau un drum linistit. E placut sa sti ca exista, insa.
- spatiu interior rezonabil si relativ confortabil pe locurile din fata
- portbagaj decent pentru 4.05 m
Partile mai putin bune:
- spatiu in spate acceptabil pentru 1.73m dar cu acces destul de greoi
- suspensie relativ rigida si rularea zgomotoasa pe denivelari - o parte din vina este probabil a anvelopelor Michelin e-Primacy care sunt destul de silentioase pe asfalt neted insa se aud ciudat pe denivelari. Jantele sunt pe 16 deci avem talon de 55 care ma asteptam sa fie ceva mai confortabil. E ciudat ca masina e echipata cu 87V XL desi in carte specificatiile sunt 84P. Plusul de greutate suportata si talonul intarit XL probabil ca reduc din confort. Inca nu m-am decis daca o sa mers pe doua seturi de roti sau pe all season. La Civic ultimii 55k i-am facut cu Crossclimate+ si comportamentul a fost foarte bun. Tocmai facusem trecerea la Crossclimate2 si sunt tentat sa merg si aici pe aceeasi varianta. Mai studiez.
- a durat mai bine de o saptamana sa gasesc un cablu cu care sa functioneze Android auto. Cabluri si telefoane care mergeau fara probleme in alta masina nu se conectau aici. Solutia a fost un cablu dedicat Samsung USB A-C (cel original era C-C iar mufa usb c e doar pentru incarcare). Chiar si dupa gasirea cablului care functioneaza, ocazional mai sunt probleme gen butoane touch inactive (intr-un caz a trebuit sa deconectez telefonul ca sa pot schimba setarile A/C - destul de neplacut)
- desi masina a venit cu incarcatorul optional de 3.6KW (Ca optional e trecut Green-up dar in realitate este PSA 9846743980 - https://www.opel-accessories.com/hr-BA/ ... 9846743980 - pe el avem in 16A, 3,6KW deci pare sa fie ce trebuie), nu am reusit sa-l conving sa arate pe bord mai mult de 6km pe ora la incarcare. Testat pe priza normala cu siguranta de 16A, priza dedicata de 16A si priza de putere de 25A. In toate 3 cazurile afiseaza acelasi lucru. Desi arata 6km viteza de incarcare, in 10 ore de incarcare peste noapte recupereaza cam 110km de autonomie. Am testat si incarcarea cu un charger Tesla. Acolo avem 14km/h ritm de incarcare pe aceeasi priza de 16A simpla, deci pare ca nu priza e problema. Charger-ul PSA pe Tesla nu incarca mai mult de 8A.
- cruise control si modul b (brake) nu se impaca foarte bine pentru ca la anularea cruise control masina franeaza destul de puternic. La re-activarea cruise control are tendinta sa accelereze puternic. As fi preferat o trecerea mai lina in ambele directii. Pozitia manetei e ciudata insa te obisnuiesti.
- reactia pedalei de frana este aparent moale si este diferita intre modul b si simplu - necesita putin acomodare.
- alinierea elementelor de caroserie putea fi mai buna (probabil ca vor sa concureze Tesla. Am vazut ca si acolo se mai plangeau oameni de lufturi inegale ).
Si cateva maruntisuri care par nefiresti la o masina pentru care pretul incasat e pe la 33800 euro:
- nu exista lumina (plafoniera) pentru locurile din spate. E imposibil sa vezi ceva noaptea in spatele scaunelor fara o lanterna
- locul de odihna al piciorului stang este acoperit doar de mocheta. Alte masini (chiar si Civic-ul manual) aveau in zona asta un plastic rezistent la uzura (am gasit niste covorase alternative care acopera si zona aceea - cele livrate cu masina nu acopera zona).
- spatiile de depozitare sunt din plastic dur - chiar si o sticla de apa are tendinta sa zornaie - ce sa mai vorbim de monede sau de o cheie
Toate se pot rezolva relativ usor insa dat fiind pretul te-ai astepta sa nu existe astfel de probleme. Cred ca toate la un loc nu ar cost mai mult de 10-20 de euro.
Legat de consum pana acum am testat diferite scenarii. In general e modul normal, A/C on. Comsumul general pe primii 1300km este 14.5kWh/100km cu o viteza medie de 41km/h. In oras cu AC pornit si temperaturi de 37-38 de grade afara se invarte pe la 12.5-13kWh/100km cu trafic de vacanta. Cazul cel mai bun in oras a fost dimineata cu trafic lejer si medie de 11.1kWh/100km. Autostrada cu cruise control la 130 si relativ liber 21.6kWh/100km. Autostrada cu cruise control la 110 - 17kWh/100km.
Cam atat deocamdata. Revin cu impresii pe masura ce se mai aduna km.
De cateva saptamani am facut si eu trecerea de la diesel la electric cu un Peugeot e-208. Cateva impresii dupa primele 3 saptamani si cam 1500km.
Criteriul de selectie a fost unul mai ciudat in sensul ca dupa ce Kona si Born au iesit din poza pentru nu erau optiuni de livrare anul asta, am cautat alternative. eC4 este foarte confortabil si destul de ok ca spatiu interior insa cam scump. Zoe nu prea mi-a placut la interior. Leaf are cam 10 luni termen de livrare si dupa ce am asteptat vreo 2 saptamani un drive test am renuntat. Megane E-tech inca nu e pe nicaieri de testat in Romania si e si el destul de scump pentru incarcare AC. E-208 si e-2008 erau in buget dar nu se puteau configura si comanda pentru ca de mai bine de o luna configuratorul de pret era inactiv. Totul se combina cu un dosar rabla care a asteptat 1 luna si jumatate aprobarea AFM si cu termenul relativ lung de livrare pentru majoritatea masinilor. Asa am ajuns la un e-208 care era disponibil pe stoc dar cu o configuratie de baza. Culoare alb, similar cu masina precedenta.
Ca o paranteza, masina precendenta era un Civic 1.6 i-dtec cu care m-am inteles excelent timp de 7 ani si 140k de km dar nu ea este subiectul azi.
Intre comanda si livrare au trecut aproximativ 3 saptamani, timp in care am rezolvat si casarea si radierea celor doua rable pe care le aveam disponibile. Nu stiu daca e mult sau putin pentru o masina pe stoc insa m-am bucurat ca am rezolvat partea cu rabla fara emotii ca expira dosarul.
Partile bune ale masinii:
- reprize bune in modul normal, foarte manevrabila si destul de stabila pe viraje.
- modul sport reactioneaza prompt si placut fara probleme de rupere a aderentei (gen Kona). Nu mi se pare insa necesar pentru mersul de oras sau un drum linistit. E placut sa sti ca exista, insa.
- spatiu interior rezonabil si relativ confortabil pe locurile din fata
- portbagaj decent pentru 4.05 m
Partile mai putin bune:
- spatiu in spate acceptabil pentru 1.73m dar cu acces destul de greoi
- suspensie relativ rigida si rularea zgomotoasa pe denivelari - o parte din vina este probabil a anvelopelor Michelin e-Primacy care sunt destul de silentioase pe asfalt neted insa se aud ciudat pe denivelari. Jantele sunt pe 16 deci avem talon de 55 care ma asteptam sa fie ceva mai confortabil. E ciudat ca masina e echipata cu 87V XL desi in carte specificatiile sunt 84P. Plusul de greutate suportata si talonul intarit XL probabil ca reduc din confort. Inca nu m-am decis daca o sa mers pe doua seturi de roti sau pe all season. La Civic ultimii 55k i-am facut cu Crossclimate+ si comportamentul a fost foarte bun. Tocmai facusem trecerea la Crossclimate2 si sunt tentat sa merg si aici pe aceeasi varianta. Mai studiez.
- a durat mai bine de o saptamana sa gasesc un cablu cu care sa functioneze Android auto. Cabluri si telefoane care mergeau fara probleme in alta masina nu se conectau aici. Solutia a fost un cablu dedicat Samsung USB A-C (cel original era C-C iar mufa usb c e doar pentru incarcare). Chiar si dupa gasirea cablului care functioneaza, ocazional mai sunt probleme gen butoane touch inactive (intr-un caz a trebuit sa deconectez telefonul ca sa pot schimba setarile A/C - destul de neplacut)
- desi masina a venit cu incarcatorul optional de 3.6KW (Ca optional e trecut Green-up dar in realitate este PSA 9846743980 - https://www.opel-accessories.com/hr-BA/ ... 9846743980 - pe el avem in 16A, 3,6KW deci pare sa fie ce trebuie), nu am reusit sa-l conving sa arate pe bord mai mult de 6km pe ora la incarcare. Testat pe priza normala cu siguranta de 16A, priza dedicata de 16A si priza de putere de 25A. In toate 3 cazurile afiseaza acelasi lucru. Desi arata 6km viteza de incarcare, in 10 ore de incarcare peste noapte recupereaza cam 110km de autonomie. Am testat si incarcarea cu un charger Tesla. Acolo avem 14km/h ritm de incarcare pe aceeasi priza de 16A simpla, deci pare ca nu priza e problema. Charger-ul PSA pe Tesla nu incarca mai mult de 8A.
- cruise control si modul b (brake) nu se impaca foarte bine pentru ca la anularea cruise control masina franeaza destul de puternic. La re-activarea cruise control are tendinta sa accelereze puternic. As fi preferat o trecerea mai lina in ambele directii. Pozitia manetei e ciudata insa te obisnuiesti.
- reactia pedalei de frana este aparent moale si este diferita intre modul b si simplu - necesita putin acomodare.
- alinierea elementelor de caroserie putea fi mai buna (probabil ca vor sa concureze Tesla. Am vazut ca si acolo se mai plangeau oameni de lufturi inegale ).
Si cateva maruntisuri care par nefiresti la o masina pentru care pretul incasat e pe la 33800 euro:
- nu exista lumina (plafoniera) pentru locurile din spate. E imposibil sa vezi ceva noaptea in spatele scaunelor fara o lanterna
- locul de odihna al piciorului stang este acoperit doar de mocheta. Alte masini (chiar si Civic-ul manual) aveau in zona asta un plastic rezistent la uzura (am gasit niste covorase alternative care acopera si zona aceea - cele livrate cu masina nu acopera zona).
- spatiile de depozitare sunt din plastic dur - chiar si o sticla de apa are tendinta sa zornaie - ce sa mai vorbim de monede sau de o cheie
Toate se pot rezolva relativ usor insa dat fiind pretul te-ai astepta sa nu existe astfel de probleme. Cred ca toate la un loc nu ar cost mai mult de 10-20 de euro.
Legat de consum pana acum am testat diferite scenarii. In general e modul normal, A/C on. Comsumul general pe primii 1300km este 14.5kWh/100km cu o viteza medie de 41km/h. In oras cu AC pornit si temperaturi de 37-38 de grade afara se invarte pe la 12.5-13kWh/100km cu trafic de vacanta. Cazul cel mai bun in oras a fost dimineata cu trafic lejer si medie de 11.1kWh/100km. Autostrada cu cruise control la 130 si relativ liber 21.6kWh/100km. Autostrada cu cruise control la 110 - 17kWh/100km.
Cam atat deocamdata. Revin cu impresii pe masura ce se mai aduna km.
Ultima oară modificat 30 Ian 2023, 13:06 de către ionuttrufin, modificat de 2 ori în total.
-
- Mesaje: 7
- Membru din: 31 Aug 2022, 13:05
e-208 echipare Active - update 3000km
Update la 3029km. Consumul general a coborat la 13,7KW. Mai putina joaca in sport si mai mult mers de oras. Mersul de oras se pastreaza in zona 12.5-13 chiar daca traseul s-a mai aglomerat (mod normal, A/C pornit 21-22 de grade).
In cei 3000 de km am avut si un drum ceva mai lung. Sabareni - Targoviste - Cabana Padina si retur, in total cam 280 de km. Am facut 2 opriri pentru incarcare de cate 10 minute la Targoviste (la dus si la intors). Traseul se putea face si fara incarcare avand in vedere ca am ajuns acasa cu autonomie estimata de 150km dar prognoza spunea 4-5 grade la Padina si nici nu stiam ce efect va avea urcarea. ABRP estima si el ca e necesara incarcare. Posibil ca cifrele pe care le foloseste sa fie de la modelul anterior si de aici estimarea mai pesimista.
Plecare Sabareni autonomie estimata 360km (incarcare completa acasa).
Sabareni - Targoviste autonomie estimata 278km dupa 64 de km parcursi. Incarcat cam 8% la una din statiile primariei. Noua autonomie estimata 310km.
Targoviste - Cabana Padina autonomie estimata 154km dupa 74 de km parcursi. Aplicatia arata 44%. Mers in modul normal, traseu destul de liber. Evident ca senzatia nu e una placuta cand la fiecare km parcurs scad 2 din autonomie.
Cabana Padina - Targoviste autonomie estimata 174km dupa 75 de km parcursi. Am oprit din nou la alta statie desi nu era neaparat necesar, mai mult de curiozitate. Incarcat de la 49% la 58% in 10 minute.
Targoviste - Sabareni 150km si 41% dupa 65km parcursi. Teoretic, fara cele doua incarcari ar fi trebuit sa ajung acasa cu aproximativ 20%.
Costul de incarcare la statiile primariei a fost 5.88 la dus si 6,32 la intors deci nu pare sa existe cost suplimentar fara de curentul efectiv incarcat. Mi-a placut sistemul cu plata directa pe card, fara aplicatie.
Un alt test facut a fost legat de modurile sport si eco. Am mers la birou intr-o zi in modul sport dar cu mers linistit, similar cu modul normal. Pe cei 23 km consumul a fost 12,7. E o diferenta mica in plus raportat la modul normal deci modul setat conteaza mai putin decat ritmul de mers. Am incercat si eco pe un drum national cand temperatura de afara era rezonabila si nu era neaparat nevoie de A/C. E un traseul pe care-l fac frecvent si care are variatii mici de trafic. Si in cazul asta diferenta de consum a fost destul de mica 12,6 fata de 12,9 in modul normal.
In cei 3000 de km am avut si un drum ceva mai lung. Sabareni - Targoviste - Cabana Padina si retur, in total cam 280 de km. Am facut 2 opriri pentru incarcare de cate 10 minute la Targoviste (la dus si la intors). Traseul se putea face si fara incarcare avand in vedere ca am ajuns acasa cu autonomie estimata de 150km dar prognoza spunea 4-5 grade la Padina si nici nu stiam ce efect va avea urcarea. ABRP estima si el ca e necesara incarcare. Posibil ca cifrele pe care le foloseste sa fie de la modelul anterior si de aici estimarea mai pesimista.
Plecare Sabareni autonomie estimata 360km (incarcare completa acasa).
Sabareni - Targoviste autonomie estimata 278km dupa 64 de km parcursi. Incarcat cam 8% la una din statiile primariei. Noua autonomie estimata 310km.
Targoviste - Cabana Padina autonomie estimata 154km dupa 74 de km parcursi. Aplicatia arata 44%. Mers in modul normal, traseu destul de liber. Evident ca senzatia nu e una placuta cand la fiecare km parcurs scad 2 din autonomie.
Cabana Padina - Targoviste autonomie estimata 174km dupa 75 de km parcursi. Am oprit din nou la alta statie desi nu era neaparat necesar, mai mult de curiozitate. Incarcat de la 49% la 58% in 10 minute.
Targoviste - Sabareni 150km si 41% dupa 65km parcursi. Teoretic, fara cele doua incarcari ar fi trebuit sa ajung acasa cu aproximativ 20%.
Costul de incarcare la statiile primariei a fost 5.88 la dus si 6,32 la intors deci nu pare sa existe cost suplimentar fara de curentul efectiv incarcat. Mi-a placut sistemul cu plata directa pe card, fara aplicatie.
Un alt test facut a fost legat de modurile sport si eco. Am mers la birou intr-o zi in modul sport dar cu mers linistit, similar cu modul normal. Pe cei 23 km consumul a fost 12,7. E o diferenta mica in plus raportat la modul normal deci modul setat conteaza mai putin decat ritmul de mers. Am incercat si eco pe un drum national cand temperatura de afara era rezonabila si nu era neaparat nevoie de A/C. E un traseul pe care-l fac frecvent si care are variatii mici de trafic. Si in cazul asta diferenta de consum a fost destul de mica 12,6 fata de 12,9 in modul normal.
-
- Mesaje: 7
- Membru din: 31 Aug 2022, 13:05
Re: e-208 echipare Active - primele impresii
Update la 5417km.
Consumul pe distantele de oras de 20-25 de km a crescut de cand temperaturile de dimineata sunt mai scazute (5-6 grade). Pe traseul obisnuit, cu o medie de 24km/h am avut 12.7 - 13.3kwh/100km. Ocazional am folosit si preincalzirea. Aplicatia e in continuare o porcarie si reactioneaza incet si doar cand bate vantul din directia potrivita. Intre delogarile frecvente, unknown server error si timpul de asteptare de 40s pana la un minut pentru un refresh, cred ca mai e loc de imbunatatiri. Imi place nespus si ca istoricul traseelor nu contine informatii legate de consum. Trebuie sa iau notite daca vreau sa imi amintesc ceva.
In ultimii km am avut si un traseu ceva mai lung (450km intr-o zi) pe ruta Sabareni - Craiova - Potlogi - Sabareni. Am plecat de acasa cu SoC 100%, preincalzire de vreo 20 de minute si 348 de km estimati de autonomie. Prima portiune a fost autostrada si am parcurs-o la 110km/h cu mici varfuri de 130 la cate o depasire. Nefiind foarte sigur de optiunile de incarcare de pe traseu la ora respectiva si fiind primul drum in zona am preferat sa merg mai rezervat. In caz ca nu gaseam nimic ar fi trebuit sa pot ajunge pana la Craiova in conditiile astea, fara incarcare suplimentara. Am resetat trip meter-ul dupa ce am intrat pe autostrada deci la iesirea de pe autostrada la Pitesti aveam un consum exclusiv autostrada de 18.6KWh si autonomie estimata ramasa de 156km. Temperatura exterioara la plecare cam 4 grade si cam 8 la destinatie. Incalzirea a functionat permanent si cu ocazia asta am constatat ca modul auto nu prea te ajuta sa ajungi la temperatura dorita. Abia pe la treapta 3-4 de ventilatie se simte caldura ok. Paritatea a fost aproximativ 2km de autonomie pierduti la 1km parcurs.
A urmat o repriza de incarcare la Geamana la o statie E-charge. 20 de minute pentru 11kw si 260km range estimat. Drumul expres de langa Slatina si Bals l-am facut tot cu 110km/h si am ajuns la Craiova cu 108km range. Pe dealurile de pe traseu trage bine in modul normal. Nu am simtit nevoia de sport. Viteza medie pentru 194km a fost de 80km/h si consumul mediu de 16.4kwh/100km.
Dupa ceva plimbat prin Craiova am incarcat inca 28 de minute la un OMV langa magazinul de la care am facut cumparaturi. Soc 85% si 288km estimat la finalul incarcarii - putin mai mult decat era necesar. Retur cam in acelasi ritm dar cu o temperatura exterioara de vreo 15 grade.
O noua incarcare la Geamana de 17 minute, cat am oprit la un magazin, in care am mai adaugat 12KWh. Media pe 322km coborase la 15.9 iar viteza medie a coborat si ea la 69km/h. Range estimat a crescut de la 112km la 214km. Cu ceva mai multa baterie decat era necesar, am testat autostrada la intoarcere cu 130km/h pe primii 20 de km. 20.6kwh/100 km, viteza medie 123km/h. Am senzatia ca e destul de la vale portiunea respectiva. Consumul pare prea mic raportat la testele facute in vara. Restul de 40km de autostrada am mers la 120km/h. Viteza medie 116km/h cu consum de 17.7kwh/100km. La prima vedere diferenta intre 110 si 120 nu e chiar atat de mare. Abia la 130 e un salt marisor. Restul de traseu a fost pe drum national, 84km cu 16.6kwh/100km consum si viteza medie de 73km/h.
Pentru traseul acesta mai lung, am facut si niste calcule legate de cost. L-am parcurs de multe ori cu Civic-ul si consumul pentru mers cu viteza legala era cam pe la 4.9l/100. La pretul de azi de ar fi cam 195-200 de lei pentru aceeasi distanta. Consumul total de curent a fost de 79.4kwh deci daca tot curentul ar fi fost cumparat la pret de fast charge ar fi cam 197 de lei. Curentul de acasa la pret mai mic a dus costul efectiv pe la 145 de lei. Ar fi putut fi chiar ceva mai mic avand in vedere ca am ajuns acasa cu 23% baterie.
Consumul pe distantele de oras de 20-25 de km a crescut de cand temperaturile de dimineata sunt mai scazute (5-6 grade). Pe traseul obisnuit, cu o medie de 24km/h am avut 12.7 - 13.3kwh/100km. Ocazional am folosit si preincalzirea. Aplicatia e in continuare o porcarie si reactioneaza incet si doar cand bate vantul din directia potrivita. Intre delogarile frecvente, unknown server error si timpul de asteptare de 40s pana la un minut pentru un refresh, cred ca mai e loc de imbunatatiri. Imi place nespus si ca istoricul traseelor nu contine informatii legate de consum. Trebuie sa iau notite daca vreau sa imi amintesc ceva.
In ultimii km am avut si un traseu ceva mai lung (450km intr-o zi) pe ruta Sabareni - Craiova - Potlogi - Sabareni. Am plecat de acasa cu SoC 100%, preincalzire de vreo 20 de minute si 348 de km estimati de autonomie. Prima portiune a fost autostrada si am parcurs-o la 110km/h cu mici varfuri de 130 la cate o depasire. Nefiind foarte sigur de optiunile de incarcare de pe traseu la ora respectiva si fiind primul drum in zona am preferat sa merg mai rezervat. In caz ca nu gaseam nimic ar fi trebuit sa pot ajunge pana la Craiova in conditiile astea, fara incarcare suplimentara. Am resetat trip meter-ul dupa ce am intrat pe autostrada deci la iesirea de pe autostrada la Pitesti aveam un consum exclusiv autostrada de 18.6KWh si autonomie estimata ramasa de 156km. Temperatura exterioara la plecare cam 4 grade si cam 8 la destinatie. Incalzirea a functionat permanent si cu ocazia asta am constatat ca modul auto nu prea te ajuta sa ajungi la temperatura dorita. Abia pe la treapta 3-4 de ventilatie se simte caldura ok. Paritatea a fost aproximativ 2km de autonomie pierduti la 1km parcurs.
A urmat o repriza de incarcare la Geamana la o statie E-charge. 20 de minute pentru 11kw si 260km range estimat. Drumul expres de langa Slatina si Bals l-am facut tot cu 110km/h si am ajuns la Craiova cu 108km range. Pe dealurile de pe traseu trage bine in modul normal. Nu am simtit nevoia de sport. Viteza medie pentru 194km a fost de 80km/h si consumul mediu de 16.4kwh/100km.
Dupa ceva plimbat prin Craiova am incarcat inca 28 de minute la un OMV langa magazinul de la care am facut cumparaturi. Soc 85% si 288km estimat la finalul incarcarii - putin mai mult decat era necesar. Retur cam in acelasi ritm dar cu o temperatura exterioara de vreo 15 grade.
O noua incarcare la Geamana de 17 minute, cat am oprit la un magazin, in care am mai adaugat 12KWh. Media pe 322km coborase la 15.9 iar viteza medie a coborat si ea la 69km/h. Range estimat a crescut de la 112km la 214km. Cu ceva mai multa baterie decat era necesar, am testat autostrada la intoarcere cu 130km/h pe primii 20 de km. 20.6kwh/100 km, viteza medie 123km/h. Am senzatia ca e destul de la vale portiunea respectiva. Consumul pare prea mic raportat la testele facute in vara. Restul de 40km de autostrada am mers la 120km/h. Viteza medie 116km/h cu consum de 17.7kwh/100km. La prima vedere diferenta intre 110 si 120 nu e chiar atat de mare. Abia la 130 e un salt marisor. Restul de traseu a fost pe drum national, 84km cu 16.6kwh/100km consum si viteza medie de 73km/h.
Pentru traseul acesta mai lung, am facut si niste calcule legate de cost. L-am parcurs de multe ori cu Civic-ul si consumul pentru mers cu viteza legala era cam pe la 4.9l/100. La pretul de azi de ar fi cam 195-200 de lei pentru aceeasi distanta. Consumul total de curent a fost de 79.4kwh deci daca tot curentul ar fi fost cumparat la pret de fast charge ar fi cam 197 de lei. Curentul de acasa la pret mai mic a dus costul efectiv pe la 145 de lei. Ar fi putut fi chiar ceva mai mic avand in vedere ca am ajuns acasa cu 23% baterie.
-
- Mesaje: 7
- Membru din: 31 Aug 2022, 13:05
Re: e-208 echipare Active - primele impresii
Update la 10954km.
Iarna s-a cam terminat si consumul a inceput sa revina la normal. In zilele calde am vazut din nou 12,5kWh/100km.
Am avut ocazia sa testez diverse temperaturi pe traseul zilnic de 50 de km. Exista o variatie destul de mare cu temperatura si traseul cu opriri multiple e defavorizat pentru ca de fiecare data trebuie re-incalzita masina si probabil bateria. In primii 4-5 km consumul mediu variaza intre 23-24kWh in jur de 0 grade iar consumul mediu pe cei 25 km (traseul dus, respectiv retur) se stabilizeaza pe la 18kWh/100km. Poate ajunge spre 40kWh pentru primii km la -10 grade dar iar cazul asta media se stabilizeaza undeva pe la 20-21kWh/100km. Totul pe setarea normal normal cu temperatura pe la 20-21 de grade in functie de cat de frig e afara.
Chiar daca autonomia a scazut, inca se potriveste cu nevoile de deplasare si in afara de nevoia de a incarca mai des nu am intampinat probleme. Din ianuarie am pus in functiune si un sistem fotovoltaic deci o parte din consum va fi acoperit de panouri.
Inca un lucru ciudat pe care l-am constatat este ca daca masina se incarca si se porneste pre-incalzirea, incarcarea se opreste. Aplicatia e in continuare problematica. Inca sper ca la un moment dat se vor deranja sa rezolve din probleme.
Iarna s-a cam terminat si consumul a inceput sa revina la normal. In zilele calde am vazut din nou 12,5kWh/100km.
Am avut ocazia sa testez diverse temperaturi pe traseul zilnic de 50 de km. Exista o variatie destul de mare cu temperatura si traseul cu opriri multiple e defavorizat pentru ca de fiecare data trebuie re-incalzita masina si probabil bateria. In primii 4-5 km consumul mediu variaza intre 23-24kWh in jur de 0 grade iar consumul mediu pe cei 25 km (traseul dus, respectiv retur) se stabilizeaza pe la 18kWh/100km. Poate ajunge spre 40kWh pentru primii km la -10 grade dar iar cazul asta media se stabilizeaza undeva pe la 20-21kWh/100km. Totul pe setarea normal normal cu temperatura pe la 20-21 de grade in functie de cat de frig e afara.
Chiar daca autonomia a scazut, inca se potriveste cu nevoile de deplasare si in afara de nevoia de a incarca mai des nu am intampinat probleme. Din ianuarie am pus in functiune si un sistem fotovoltaic deci o parte din consum va fi acoperit de panouri.
Inca un lucru ciudat pe care l-am constatat este ca daca masina se incarca si se porneste pre-incalzirea, incarcarea se opreste. Aplicatia e in continuare problematica. Inca sper ca la un moment dat se vor deranja sa rezolve din probleme.
Re: e-208 echipare Active - primele impresii
Mulțumim pentru update-urile regulate și informațiile extrem de interesante.
Felicitări pentru instalația fotovoltaică, care rotunjește o atitudine responsabilă față de mediu și buzunarul propriu, pe termen mai lung.
Felicitări pentru instalația fotovoltaică, care rotunjește o atitudine responsabilă față de mediu și buzunarul propriu, pe termen mai lung.
Dupa km parcurși: Model 3, Ioniq (model 2018), Bolt, Kona, Zoe, Ozone 3, Leaf, Polestar 2, Mach-e, e-208, Dacia Spring, Model Y, Model X, Model S, XC40 recharge, Audi e-tron, Bolt EUV, Fiat 500, Soul, I-Pace, Citigo, ID.4, e-GO Life, Sono Sion,
-
- Mesaje: 7
- Membru din: 31 Aug 2022, 13:05
Re: e-208 echipare Active - primele impresii
Multumesc frumos pentru comentariu. E destul de putina activitate aici si ma intrebam daca citeste cineva
Update la 12530KM.
Astazi am facut prima revizie obligatorie. Ceva verificari pe partea de contacte, frana. A durat cam o ora. Destul de rezonabil si costul (150 de lei).
Inca o constatare legat de partea de soft. Al doilea trip computer, merge pana la 9999km. Amuzant e ca media pe care o arata dupa este 0.00 KWH/100km. KM nu se reseteaza, consumul, da si ramane la zero. Conform cu manualul trip 1 si trip 2 se comporta la fel deci nu conteaza pe care il pastrezi ne-resetat.
Update la 12530KM.
Astazi am facut prima revizie obligatorie. Ceva verificari pe partea de contacte, frana. A durat cam o ora. Destul de rezonabil si costul (150 de lei).
Inca o constatare legat de partea de soft. Al doilea trip computer, merge pana la 9999km. Amuzant e ca media pe care o arata dupa este 0.00 KWH/100km. KM nu se reseteaza, consumul, da si ramane la zero. Conform cu manualul trip 1 si trip 2 se comporta la fel deci nu conteaza pe care il pastrezi ne-resetat.
Ultima oară modificat 17 Mai 2023, 19:22 de către ionuttrufin, modificat 1 dată în total.
-
- Mesaje: 1
- Membru din: 28 Apr 2023, 13:33
-
- Mesaje: 7
- Membru din: 31 Aug 2022, 13:05
Re: e-208 echipare Active - primele impresii
Nu am mai scris de ceva timp aici din lipsa de timp. Intre timp s-au intamplat doua lucruri. Masina a implinit recent 1 an (la 19540 KM) si am trecut pragul de 20000km, masina avand acum 20284KM. Ca fapt divers cei de la service au setat gresit revizia la 20k in loc de 25k cum era firesc. Am discutat cu cineva de la service si a ramas sa ne vedem la 25k, cum spune planul de service. Se pare ca exista si un update care trebuie facut (campanie ii spun ei).
Intre timp, pe langa utilizarea obisnuita, am iesit pentru prima data din tara. Nu foarte departe - doar pana la vecinii nostri din Bulgaria.
Plecat din Sabareni cu SoC 100%. Prin vama am trecut destul de usor (cam 10 minute cu tot cu plata taxei de pod). Prima oprire la Ruse pentru a testa aplicatia celor de la Fines, proaspat instalata. Statia CCS nu a pornit nici dupa reset-ul celor de la suport. Am folosit insa unul din chargerele AC si cu ocazia asta am testat cablul Type 2, si el nou cumparat (Pana acum nu am avut nevoie, incarcand in special de acasa - pentru cei curiosi Duosida tip acordeon de 7.4KW - vreo 360 de lei). O ora de incarcare cat ne-am fatait pe la magazine a adaugat 7kw.
Am mers mai departe. Prima oprire Veliko Tarnovo. Destul de liber traseul si asfalt bun. O prima impresie legata de soferii de la ei. Sunt mult mai calmi si au tendinta sa respecte legea ceea pentru ce Romania este in general o exceptie. Singuri care ne-au depasit cu viteze mult peste limita legata erau fie din Romania, fie din Republica Moldova.
La Veliko am ajuns cu Soc 49% asa ca stiam ca inainte de plecare o sa fie nevoie de o incarcare suplimentara. Am folosit tot o statie de la Fines in parcarea unui McDonalds din Veliko. +19KWh in 20 de minute. Ce m-a surprins a fost ca a incarcat cu 50KWh pana la 86%. La statiile de 50 incercate in tara cobora pana la 23-24KWh cand ajungea pe la 78-80%.
Am plecat mai departe spre a doua destinatie a vacantei - Kranevo. Prima oprire o alta statie Fines Lovna Shresta. Cat am baut un ceai si o limonada la restaurantul din locatie am adaugat 19.6KWh in 35 de min (48%-91%). Tot drumul a plouat destul de puternic. In combinatie cu mersul pe autostrada coborasem sub 45% si nefiind prea sigur de variantele de incarcare de la destinatie am mai facut o oprire la Varna unde am mai adaugat 21.8KWh (pana la 94%). Iar am stat mai mult decat era cazul pentru ca am pierdut timpul prin magazine. Aplicatia a pierdut semnalul asa ca nu am reusit sa opresc incarcarea de la distanta.
Am mers mai departe catre destinatia finala, un hotel din Kranevo. O surpriza placut aici. In fata hotelului 5 statii AC de la GigaCharger. Oprirea de la Varna a fost inutila. Ca fapt divers cei de la hotel aveau doua e-208 si doua Spring pe ca le foloseau angajatii.
Dupa 3 zile placute la malul aceleasi mari dar cumva altfel (mult mai curat, zgomot de valuri in loc de muzica de tot felul) a sosit si ziua de intors acasa. Am folosit statia de la hotel pentru a urca pana pe la 96%. Intoarcerea acasa a fost pe la Razgrad cu oprire la Vila de la Rosa pentru o limonada, un ceai si o noua incarcare de la 34% la 85% (23.48kWh in 25 de min). Prin vama am trecut iarasi repede si drumul prin tara a fost relativ liber asa ca am ajuns acasa cu 34%.
Se putea cu mai putin timp pentru opriri? Cu siguranta insa fiind pe teren necunoscut am ales varianta cu mai putin stres. Cu exceptia celor 20 de minute de la Veliko, restul timpului de incarcare am facut altceva asa ca nu m-a deranjat prea tare.
Ce mi-a placut in Bulgaria legat de infrastructura de incarcare? Statiile de pe traseu sunt plasate langa un restaurant/hotel asa ca poti folosi timpul pentru opririle obisnuite. Statiile au fost de 120 (Veliko, Lovna Shresta si Razgrad) si 100 la Varna cu cost de 0.78 leva, adica 2 lei. Fiecare dintre statii avea 2 porturi CCS, deci chiar daca ar fi fost o masina la incarcat, ar fi fost loc. In afara de cea de la Ruse de 150 care nu a vrut sa pornesca, celelalte au functionat fara probleme. Datele de mai sus (Soc, timp, kWh incarcati sunt din aplicatie) - nu a mai fost nevoie sa iau notite. In total au fost 790km - 84kWh CCS charge, 11kWh Type 2, in total cam 180-185 de lei. Curentul de plecare a fost de acasa, doar partial din panouri. Suma nu e relevanta pentru distanta parcursa - cum spuneam am incarcat mai mult decat era cazul in majoritatea situatiilor pentru ca scopul nu a fost reducerea costului ci lipsa stresului legat de functionarea statiilor (In fiecare dintre locatii erau statii alternative la maxim 30 de km distanta - din fericire nu a fost nevoie).
Cu siguranta vom reveni la Kranevo. Drumul fara ocolul pe la Veliko are cam 320km si se poate face lejer cu o singura oprire si incarcare la destinatie.
Intre timp, pe langa utilizarea obisnuita, am iesit pentru prima data din tara. Nu foarte departe - doar pana la vecinii nostri din Bulgaria.
Plecat din Sabareni cu SoC 100%. Prin vama am trecut destul de usor (cam 10 minute cu tot cu plata taxei de pod). Prima oprire la Ruse pentru a testa aplicatia celor de la Fines, proaspat instalata. Statia CCS nu a pornit nici dupa reset-ul celor de la suport. Am folosit insa unul din chargerele AC si cu ocazia asta am testat cablul Type 2, si el nou cumparat (Pana acum nu am avut nevoie, incarcand in special de acasa - pentru cei curiosi Duosida tip acordeon de 7.4KW - vreo 360 de lei). O ora de incarcare cat ne-am fatait pe la magazine a adaugat 7kw.
Am mers mai departe. Prima oprire Veliko Tarnovo. Destul de liber traseul si asfalt bun. O prima impresie legata de soferii de la ei. Sunt mult mai calmi si au tendinta sa respecte legea ceea pentru ce Romania este in general o exceptie. Singuri care ne-au depasit cu viteze mult peste limita legata erau fie din Romania, fie din Republica Moldova.
La Veliko am ajuns cu Soc 49% asa ca stiam ca inainte de plecare o sa fie nevoie de o incarcare suplimentara. Am folosit tot o statie de la Fines in parcarea unui McDonalds din Veliko. +19KWh in 20 de minute. Ce m-a surprins a fost ca a incarcat cu 50KWh pana la 86%. La statiile de 50 incercate in tara cobora pana la 23-24KWh cand ajungea pe la 78-80%.
Am plecat mai departe spre a doua destinatie a vacantei - Kranevo. Prima oprire o alta statie Fines Lovna Shresta. Cat am baut un ceai si o limonada la restaurantul din locatie am adaugat 19.6KWh in 35 de min (48%-91%). Tot drumul a plouat destul de puternic. In combinatie cu mersul pe autostrada coborasem sub 45% si nefiind prea sigur de variantele de incarcare de la destinatie am mai facut o oprire la Varna unde am mai adaugat 21.8KWh (pana la 94%). Iar am stat mai mult decat era cazul pentru ca am pierdut timpul prin magazine. Aplicatia a pierdut semnalul asa ca nu am reusit sa opresc incarcarea de la distanta.
Am mers mai departe catre destinatia finala, un hotel din Kranevo. O surpriza placut aici. In fata hotelului 5 statii AC de la GigaCharger. Oprirea de la Varna a fost inutila. Ca fapt divers cei de la hotel aveau doua e-208 si doua Spring pe ca le foloseau angajatii.
Dupa 3 zile placute la malul aceleasi mari dar cumva altfel (mult mai curat, zgomot de valuri in loc de muzica de tot felul) a sosit si ziua de intors acasa. Am folosit statia de la hotel pentru a urca pana pe la 96%. Intoarcerea acasa a fost pe la Razgrad cu oprire la Vila de la Rosa pentru o limonada, un ceai si o noua incarcare de la 34% la 85% (23.48kWh in 25 de min). Prin vama am trecut iarasi repede si drumul prin tara a fost relativ liber asa ca am ajuns acasa cu 34%.
Se putea cu mai putin timp pentru opriri? Cu siguranta insa fiind pe teren necunoscut am ales varianta cu mai putin stres. Cu exceptia celor 20 de minute de la Veliko, restul timpului de incarcare am facut altceva asa ca nu m-a deranjat prea tare.
Ce mi-a placut in Bulgaria legat de infrastructura de incarcare? Statiile de pe traseu sunt plasate langa un restaurant/hotel asa ca poti folosi timpul pentru opririle obisnuite. Statiile au fost de 120 (Veliko, Lovna Shresta si Razgrad) si 100 la Varna cu cost de 0.78 leva, adica 2 lei. Fiecare dintre statii avea 2 porturi CCS, deci chiar daca ar fi fost o masina la incarcat, ar fi fost loc. In afara de cea de la Ruse de 150 care nu a vrut sa pornesca, celelalte au functionat fara probleme. Datele de mai sus (Soc, timp, kWh incarcati sunt din aplicatie) - nu a mai fost nevoie sa iau notite. In total au fost 790km - 84kWh CCS charge, 11kWh Type 2, in total cam 180-185 de lei. Curentul de plecare a fost de acasa, doar partial din panouri. Suma nu e relevanta pentru distanta parcursa - cum spuneam am incarcat mai mult decat era cazul in majoritatea situatiilor pentru ca scopul nu a fost reducerea costului ci lipsa stresului legat de functionarea statiilor (In fiecare dintre locatii erau statii alternative la maxim 30 de km distanta - din fericire nu a fost nevoie).
Cu siguranta vom reveni la Kranevo. Drumul fara ocolul pe la Veliko are cam 320km si se poate face lejer cu o singura oprire si incarcare la destinatie.
-
- Mesaje: 7
- Membru din: 31 Aug 2022, 13:05
Re: e-208 echipare Active - primele impresii
Un fel de bilant, dupa un an si 20k in fisierul atasat. Nu stiu cat e de explicit si cine are rabdare sa se uite pe tabele.
Am cumparat masina in august 2022 si am parcurs intr-un an aproape 20k, comparabil cu ceea ce parcurgeam in anii normali, non-pandemie cu Civic-ul (in total am facut 107k km in 5 ani). Sistemul fotovoltaic de 6.5kWh a fost pus in functiune in Ianuarie 2023.
e-208 a consumat aproximativ 3200 kWh de acasa si aproximativ 200 kWh de la statiile de incarcare publice. Nu am incarcat gratuit pe nicaieri in perioada asta. Costul estimat cu ajutorul panourilor a fost de 1400 de lei + inca 440 de lei fast charge pentru cei 20k km. In lipsa panourilor costul ar fi fost cam 2150 de lei (contract Hidroelectrica) + aceasi 440 fast charge.
Civic-ul a consumat in medie pe ultimii 30-40000 de km cam 5.2l/100km. Luand in calcul un cost mediu al motorinei pe fiecare luna, ar fi costat cam 8000 de lei aceiasi 20000 de km. Ar mai fi diferenta de la revizii. O revizie simpla la Civic a fost la un minim de 680 de lei si un maxim de 900 de lei. Placute, discuri si filtru de polen mi-am schimbat intotdeauna singur asa ca nu am un cost pentru asa ceva.
Prima revizie la e-208 a fost cam 150 de lei (la 12500km) - urmatoarele sunt la 25k si 50k. Inca nu stiu costul dar estimarea celor de la Eurial era pe la 400 de lei pentru cea de 25k.
In loc de concluzie.
Nu ma amagesc ca incarcarea din panouri e gratis. Au avut un cost de instalare si am ales neinspirat momentul asa ca pentru 1 luna nu am beneficiat de reducerea de TVA la instalare. Luate individual - doar consumul masinii sau doar consumul casei nu as fi putut sa justific costul de instalare a panourilor. Combinand cele doua insa, are sens. In tot calculul de mai sus nu am pus curentul livrat in retea care teoretic va reduce costul facturilor de energie cu aproximativ 32%. Ignorand curentul livrat in retea, intr-o luna buna, cum a fost iulie, unde sistemul a produs putin peste 1MW, am parcurs 1587km incarcati aproape exclusiv din panouri iar costul cu energia al casei in luna respectiva ar fi de 230 de lei fata de 300 de lei in anul precendent in care nu existau masina si panourile.
Am cumparat masina in august 2022 si am parcurs intr-un an aproape 20k, comparabil cu ceea ce parcurgeam in anii normali, non-pandemie cu Civic-ul (in total am facut 107k km in 5 ani). Sistemul fotovoltaic de 6.5kWh a fost pus in functiune in Ianuarie 2023.
e-208 a consumat aproximativ 3200 kWh de acasa si aproximativ 200 kWh de la statiile de incarcare publice. Nu am incarcat gratuit pe nicaieri in perioada asta. Costul estimat cu ajutorul panourilor a fost de 1400 de lei + inca 440 de lei fast charge pentru cei 20k km. In lipsa panourilor costul ar fi fost cam 2150 de lei (contract Hidroelectrica) + aceasi 440 fast charge.
Civic-ul a consumat in medie pe ultimii 30-40000 de km cam 5.2l/100km. Luand in calcul un cost mediu al motorinei pe fiecare luna, ar fi costat cam 8000 de lei aceiasi 20000 de km. Ar mai fi diferenta de la revizii. O revizie simpla la Civic a fost la un minim de 680 de lei si un maxim de 900 de lei. Placute, discuri si filtru de polen mi-am schimbat intotdeauna singur asa ca nu am un cost pentru asa ceva.
Prima revizie la e-208 a fost cam 150 de lei (la 12500km) - urmatoarele sunt la 25k si 50k. Inca nu stiu costul dar estimarea celor de la Eurial era pe la 400 de lei pentru cea de 25k.
In loc de concluzie.
Nu ma amagesc ca incarcarea din panouri e gratis. Au avut un cost de instalare si am ales neinspirat momentul asa ca pentru 1 luna nu am beneficiat de reducerea de TVA la instalare. Luate individual - doar consumul masinii sau doar consumul casei nu as fi putut sa justific costul de instalare a panourilor. Combinand cele doua insa, are sens. In tot calculul de mai sus nu am pus curentul livrat in retea care teoretic va reduce costul facturilor de energie cu aproximativ 32%. Ignorand curentul livrat in retea, intr-o luna buna, cum a fost iulie, unde sistemul a produs putin peste 1MW, am parcurs 1587km incarcati aproape exclusiv din panouri iar costul cu energia al casei in luna respectiva ar fi de 230 de lei fata de 300 de lei in anul precendent in care nu existau masina si panourile.
- Fişiere ataşate
-
- e-208.jpg (159.43 KiB) Vizualizat de 6046 ori