1000 km mai tarziu

bog_dan_ro
Mesaje: 3
Membru din: 25 Iun 2021, 14:14

1000 km mai tarziu

Mesaj de bog_dan_ro »

Salutare,

De curand mi-am luat o Kona (64kw) si dupa putin peste 1000 km vreau sa va impartasesc impresiile mele:
The good:
- acceleratia este incredibila, chiar si in modul eco
- in modul eco acceleratia este destul de asemanatoare cu a unei masini pe benzina, elastica si foarte usor de controlat
- consum suspect de mic, am o medie de 11.5kw/100km la un drum Brasov->Craiova->Polovragi->Vilcea->Sibiu->Brasov in modul eco. Mai jos explic mai mult de ce prefer modul eco
- autonomie de peste 500km
- o masina corecta din punct de vede al calitatii
- se conduce superb (cel putin in modul eco)

The bad:
- are portbagajul destul de mic
- cam mult plastic tare in interior pentru o masina cu un pret asa de mare. Nu stiu cum este ID. 3/4 pentru a face o comparatie
- am dat cu vre-o 8000 de euro mai mult decat pe varainta pe benzina
- inca stau cu ochii, ca pe butelie, pe indicatoarele de consum
- chiar daca mai am 250 km tot imi vine sa ma duc sa o incarc sa o stiu 100%
- in modul "normal", acceleratia este un pic violenta si masina pare putin cam greu de controlat


The Ugly:
- timpii de incarcare la priza normala (12A-14A) sau la statie CA de 7kw (atat poate Kona asta) sunt ingrozitori de mari
- in modul sport, acceleratia este violenta si masina este cam greu de controlat. Am carent de aproape 20 de ani si cateva sute de mii de km la bord facuti cu destule masinia. Pentru cei care l-au apucat, aduce un pic cu Olcit-u', acceleratie buna, dar cam greu de tinut pe drum. Toate masinile electrie sufera de problema asta, sau e o problema specifica Konei?
- trebuie sa-mi fac programul astfel incat sa tin cont de timpii pe care trebuie sa-i petrec la incarcare. Cum am spus mai sus, am destui ani de cand conduc si nu-mi amintescs fi stiut vre-o data cata benzina aveam in rezervor. Se aprindea becul, ma opream la o benzinarie cat de cat mai spalata, si in 15 minute era din nou la drum
- sunt foarte putine statii de incarcare cel putin in Romania. Tinand cont de timpii de incarcare, morcovul cam intra in ... cand trebuie sa cauti una sa incarci
- trebuie sa-mi fac traseul in functie de statiile disponibile, chestia asa ma cam scoate din sarite
- drumul de a-ti instala o statie de incarcat in parcarea subterana este presarat cu larcimi, durere si suspine, parca tot universul ti se impotriveste. De la electrica pana la companiile care te jupoaie de bani pentru a monta o statia... Inca sunt departe de reusita, dar speranta moare ultima ... :)

In momentul de fata sunt multumit de ea, chiar daca pare ca sunt mai multe parti negative decat pozitive
Am increcat sa fiu cat mai obiectiv cu putinta. Nu sport oamenii, de cele mai multe ori ipocriti, care salta in slavi orice lucru fara ai arata si partile mai putin bune.

Concluzii:
- cred ca este prea devreme sa trag o concluzie despre masina acum, o sa incerc sa revin cu o parere, dupa 10 000 km.
- fara doar si poate viitorul este al masinilor electrice. Nu incape nici un fel de indoiala! Din pacate lipsa statiilor de incarcare rapide (+50kwh CC) combinata cu valul de dacii spring care o sa apara din toamna, o sa genereze legende urbane care vor fi foarte greu de combatutu. O sa avem povesti de genul: Ce electica ba? Pai cunosc eu pe unu care si-a luat masina electrica si a stat 10 ore la coada sa o incarce.... Si atunci, pe buna drepatate, oamenii vor fi foarte FOARTE reticienti cand va veni vremea sa-si cumpere masini electrice. Aici, singura solutie pe care o vad, este sa luam cu asalt primariile cu cereri de instalrea de statii electrice in orase. Daca asteptam PNRR-u' lu' Ghinea cu cele 13000 de statii (care ar putea creste la 20k cu toate ca UE ne-a cerut sa instalam 30k, vezi https://www.g4media.ro/ghinea-avem-prev ... ar-br.html ) o sa fie jale ...
Scrie răspuns