Dacia Spring

Dacă e despre mașini electrice dar incă n-are o categorie, poate merge aici. :)
marcelbanu
Mesaje: 2
Membru din: 22 Aug 2021, 11:13

Dacia Spring

Mesaj de marcelbanu »

Cum am ajuns la Dacia Spring...


2020, fratele meu, fost coleg de facultate cu Dan Boboescu face un prim test drive cu Hyundai Ioniq la care am participat și eu... Prima impresie și primele sunete auzite au fost cele ca de motor de tramvai...
Testul pe autostradă m-a lămurit...
A urmat un alt test drive cu același Ioniq, un test de urcare spre satul Cozia – Deva, pe o pantă cu înclinație de 7 poate chiar 10 la sută. Acest test m-a virusat total de electromobilitate...
Dar, înainte de astea, prin martie apare un concept 3D Dacia Spring, un concept desenat pe calculator și care a fost expus la un salon auto care, din cauza pandemiei, a fost doar online. Desenul arata foarte bine, alegerea combinației de gri cu portocaliu m-au dat gata. În acel moment s-a aprins un beculeț...
Imagine

Imagine
Imagini preluate dintr-o prezentare pe Youtube, canalul Cavaleria.

Din acel moment am căutat să aflu cît mai multe despre viitoarea Dacia Spring electrică, preț, autonomie și tot ce ține de mașină. Prin martie 2020 se estima un preț de 17.000 euro, un preț pentru care începusem să fac calcule.
În toamna lui 2020 a apărut „în carne și oase” prezentată fiind doar presei...
În forma aceasta urma să apară pentru test drive în Europa, o imagine plăcută, cu senzația de un mic SUV. Conceptul, imaginea, detaliile tehnice, autonomia estimată la 170 km în regim WLTP nu au reușit să-mi schimbe părerea despre mașină și începeau să mi se întărească gîndurile de achiziție. Rămîneau de lămurit dimensiunile mașinii pentru că în imaginile și filmările ce au urmat dădeau impresia unei dacii de dimensiunea unui Sandero.

Imagine
Imagine preluată din presă.

Au urmat luni de așteptare și calcule...
Și au început prezentări ale mașinii de către specialiști. Acela a fost declicul, pornirea hotărîtă să pun mîna pe Dacia Spring dar virusarea inițială am primit-o de la Dan Boboescu, cu Ioniq...
Dezamăgirile inițiale au fost puține, una, și cea mai mare a fost autonomia estimată de doar 170 de kilometri și prezumția de avans prin finanțare Renaul de 35% din valoarea estimată de 17.000 euro, fără reducerile aplicate de Rabla plus și Rabla clasic. Temerile mi-au fost anulate cînd am găsit că pentru achiziție se cere doar 5% avans.
În martie 2021 am reușit să plătesc, după două încercări, precomanda de 99 euro și să-mi configurez mașina cu ambele opțiuni, cablu încărcare tip 2 și încărcarea rapidă de 30 kW și culoare argintie...
Imagine

Imagine

Practic, așa va arăta...
Imagine

A urmat, firesc, înscrierea în programul Rabla plus și Rabla clasic, plata avansului și, zilele trecute, confirmarea numărului de identificare și estimarea sosirii mașinii în octombrie...
Așteptarea de vreo două luni e nimic față de cum am așteptat pe vremuri scrisoarea de la IDMS Craiova pentru ridicarea Oltcit-ului care, comparativ cu Spring are aceleași dimensiuni...
Deci, dacă m-am împăcat mulți ani cu dimensiunile Oltcit-ului la fel o voi face și în cazul Spring-ului...

Un Oltcit suprapus peste Spring...
Imagine

Spring – primăvară sau arc. Depinde din ce unghi privim...
Ținem legătura.
În așteptare Dacia Spring
marcelbanu
Mesaje: 2
Membru din: 22 Aug 2021, 11:13

Re: Dacia Spring

Mesaj de marcelbanu »

Primul contact cu Dacia Spring

...a fost prin 11 iunie cînd, mergînd la Coramex Deva să mă interesez de mașină, am zărit-o lîngă reprezentanța Renault, așteptînd rîndul la spălătorie plină de praf.

Imagine Imagine

Ce aș putea spune despre mașină, la prima vedere ?
Că e ceea ce m-am așteptat să fie, poate ceva mai mult de atît și chiar dă impresia unui mic SUV argintiu... Nu mă pricep la descrieri artistice.
A urmat un test static, doar m-am pus pe scaunul șoferului dar și pe bancheta din spate. Pentru înălțimea mea mașina este cum nu se poate mai bună ca dimensiuni. Oricum, nu am avut mașini mari ci doar două Oltcit-uri, o Nova și o Solenza, mașini de dimensiuni reduse, dimensiuni normale pentru mine.

Imagine
Solenza și Spring alături la SOCAR Deva...

Poziția la volan este foarte bună pentru mine dar am uitat să-mi reglez scaunul dar asta nu m-a incomodat. Voiam să-mi dau seama cît de înaltă e poziția și, mai mult eram curios de interior. Mașina încă nu era înmatriculată pentru a putea ieși cu ea pe drum... Pe bancheta din spate se stă relativ comod dar, cei cu înălțime mai mare de 165 centimetri vor avea unele mici neajunsuri, mai ales dacă scaunul din față este poziționat mult spre spate...

Imagine Imagine

Poate ar trebui să scriu mai multe dar nu am talent la scris să fac metafore sau să ridic mașina în slăvi, au făcut-o alții pe diferite canale media sau internet. Ce pot să afirm este că mașina îmi place, o aștept și deja am făcu o serie de planificări de excursii prin România cu Dacia Spring. E adevărat, autonomia estimată este de 230 kilometri WLTP iar într-un clip video cineva a ajuns să parcurgă vreo 305 kilometri prin București cu o autonomie rămasă de doar 10 kilometri...
Mașina se ridică la așteptările mele și poate chiar și la cei aproape trei mii de viitori posesori de Dacia Spring. Mie îmi va fi singura mașină, de navetă, de piață dar și de sau mai ales de plimbări ! E drept, cu multe opriri pentru încărcare dar mi-am asumat aceste condiții.
Urmează să povestesc despre un scurt test de urcare spre Archia, o pantă cam de 7%...
În așteptare Dacia Spring
Scrie răspuns