FOTOREPORTAJ – 0 lei de la Fălticeni la Reșița cu Dacia Spring

Am lipsit trei zile de acasă și am încărcat 154.12 kWh pentru 1279 km. Am străbătut țara de la Nord-Est la Sud-Vest, obținând o viteză medie de 50.9 km/h și un consum mediu de 11 kWh/100 km.

Am cheltuit 0 (zero) lei încărcând fie de la soare (acasă), fie de la stațiile EV Connect de pe traseu cu cardul Dacia 10.000 km, fie de la Hyundai Kona MY2024, fie de la stațiile Primăriei Reșița.

Te încearcă multe emoții, astfel unei tabere din copilărie când cunoșteai oameni noi sau vechi buni prieteni. În timpul călătoriei la și de la Reșița, radioul a fost oprit tot timpul, am ascultat zumzetul motorului electric, care rumega curbele peste Munții Neamțului sau Munții Poiana Ruscăi sau Munții Semenicului. Ultimele două formațiuni știindu-le doar din frumoasele manuale de Geografie ale lui Octavian Mândruț, iar week-end-ul trecut… cunoscându-le cu ochii și cu mintea.

Mulțumesc, echipă Electromobilitate!

Sursa: Plugshare

1. Drumul spre Reșița

Am așteptat călătoria spre Reșița, după o iarnă fără prea multă activitate ”extra-curriculară”, așa că l-am parcurs în tihnă, fără grabă, oprind din loc în loc să admir peisajele de pe traseul de primăvară crudă. Pentru cei 570 km dintre Fălticeni (07:50) și Reșița (20:20) a fost nevoie să încarc de 2 ori, la Toplița – EVConnect Pensiunea Bannfy 16.43 kWh (41 minute, 34 -> 96%), iar la Alba Iulia – EVConnect 25.23 kWh (73 minute, 8 -> 100%). În orașul de pe Bârzava am ajuns cu 17% SoC, după 13 ore și 30 de minute.

La Alba Iulia am oprit la stația de la Piața Alessandria și am parcurs câțiva kilometri de pe Via Transilvanica în aplicația e-on – Green Steps pentru reducerea facturii la energie electrică cu 6 lei/km parcurs. Am regăsit un oraș în plină modernizare, cu bulevarde largi recent asfaltate și stații electrice montate în refugiul stațiilor de autobuz.

2. Reșița

Dis-de-dimineață, am încărcat mașina de la 14% la 100%, stația montată de Primăria Reșița putând fi activată cu orice card RFID. În cele 72 de minute cât mașina a făcut plinul, am făcut o plimbare de recunoaștere a centrului orașului, unde am vizitat Podul Vama – unul dintre primele poduri sudate din România, funicularul impunător, care odinioară căra cocs și calcar, gara și privind către Stema Reșiței și Combinatul Siderurgic.

În pofida prognozelor nefavorabile, vremea a fost perfectă pentru reîntâlnirea cu colegii din proiectul Electromobilitate, dar și pentru vizita celor interesați de mașinile electrice. Am revăzut vechi colegi, dar am cunoscut și persoane noi cu mașini noi pline de surprize plăcute.

Din ce am observat, la rece, Reșița este un loc care încurajează fără echivoc tranziția către mobilitatea electrică, fie că vorbim de infrastructura de transport public urban, fie că vorbim de posibilitatea încărcării mașinilor electrice. Inclusiv Poliția Locală este dotată cu numeroase modele Dacia Spring.

La Primarie am întâlnit 20 de studenți de la facultatea locală, care urmau să ne însoțească în călătoria spre Văliug și Brebu Nou, într-o urcare pe munte care a reprodus traseul primului eveniment ElectRoMania, organizat de 1 Mai 2019, cand au participat 4 (patru) ”electrice”:

• Hyundai Ioniq
  • BMW i3
  • Renault Zoe
  • Tesla Model 3 – venită tocmai din Motor City, USA și singura din cvartet care încă raportează săptămânal informații pentru proiectul nostru.

In următorul episod veți afla despre călătoria cu invitații pe serpentinele ce urcă spre lacul Valiug și Trei Ape până la Brebu Nou, revenirea la Reșița, drumul la Borlova și evenimentul de la Caransebeș de a doua zi, duminică 21 aprilie.